ISTERI AYAH PIN DEDAH CERITA SEBENAR KETIKA SAAT AYAH PIN DI CABUT NYAWANYA.MEMANG MEREMANG BULU ROMA


ISTERI AYAH PIN DEDAH CERITA SEBENAR KETIKA SAAT AYAH PIN DI CABUT NYAWANYA.MEMANG MEREMANG BULU ROMA



Sayapin tak pernah mendengar suami saya mengeluh sebelum jatuh sakit. Padahal jika dilihat dari riwayat keluarga, suami saya tak mempunyai penyakit.

saya mendampingi saat-saat terakhir kepergian almarhum. Saat itu almarhum masih berkomunikasi, ia mengatakan lelah dan saya cuba teguhkan.

Perginya dalam keadaan sadar, masih komunikasi. Dia royak , 'Saya letih, saya lelah.' Saya royak sabar, sama kakaknya. Habis itu lihat ke atas dan meninggal," katanya.

ayah pin menghembuskan napas terakhirnya di usia 74 tahun.

Kumpulan ajaran sesat 'Kerajaan Langit' yang diasaskan oleh Ayah Pin sebelum ini telah disenaraikan sebagai kumpulan agama sesat oleh pihak berkuasa agama di mana mereka menjadikan Kampung Batu 13, Hulu Besut sebagai pusat menyebar idiologi sonsang berkenaan.

Dalam ajaran berkenaan, Ayah Pin telah menggelarkan dirinya sebagai 'tuhan' kepada semua agama yang ada di dunia dengan mendakwa beliau menerima wahyu dari langit dan apa yang diajar atau dilakukannya adalah berasaskan wahyu berkenaan.

Pejabat Tanah Daerah Besut pada April 2005 telah mengeluarkan notis merobohkan beberapa premis dan replika gergasi di markas Ayah Pin di perkampungan berkenaan.-

0 Response to "ISTERI AYAH PIN DEDAH CERITA SEBENAR KETIKA SAAT AYAH PIN DI CABUT NYAWANYA.MEMANG MEREMANG BULU ROMA"

Post a Comment